Vlince Blog

De magische 200 variabelen.

Geschreven door Jessica van der Velde op maandag 30 december 2019
Jessica van der Velde

De magische 200 variabelen. Dit klinkt heel leuk en moet ook heel handig zijn. het zijn namelijk alle variabelen waarop Google jouw website beoordeelt. Pas je website dus aan de hand van deze 200 variabelen aan en je staat bij elke zoekopdracht op nummer 1. Klinkt simpel toch? Helaas zijn de variabelen een beetje mysterieus en weet niemand precies welke 200 variabelen dit zijn.


Belangrijkste variabelen
De 200 variabelen zijn te verdelen in drie pijlers: techniek, content en populariteit. Over deze drie pijlers zullen we jullie vertellen in deze blog.

Techniek
De techniek van de website is de basis van je website. Als dit niet in orde is dan wordt het erg lastig om goed te scoren. Zorg dat je de snelste website hebt. Of zorg er in ieder geval voor dat je website sneller is dan je concurrent. Wat is snel? Check https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=nl. Hier worden allemaal verschillende onderdelen genoemd die de snelheid van jouw website bepalen. Er wordt ook genoemd welke onderdelen goed zijn en welke juist verbeterd moeten worden.

Content
Zoekmachines hebben al snel in de gaten of je website wel of niet in de smaak valt. Deze zoekmachines (bijvoorbeeld Google) registreren hoeveel bezoekers je website slechts kort bezoeken om daarna terug te keren naar de zoekresultaten. Dit maakt de content die op je website staat een belangrijk onderdeel van de SEO. Zorg voor deelbare content die je positie als autoriteit versterkt, want je website moet aantrekkelijk en relevant zijn voor de bezoeker.

Populariteit
SEO draait om het verbeteren van de kwaliteit, kwantiteit en populariteit van jouw website. Zorg dat je content gedeeld wordt op bijvoorbeeld social media en dat websites naar je content verwijzen. Hoe meer je jouw content deelt hoe meer je doelgroep deze content gaat zien.

Wil je meer variabelen te weten komen? Neem eens contact met ons op via hallo@vlinc.nl of social media!

Onderwerpen: Google, SEO, Variabelen