Vlince Blog

Waarom is een service / supportdesk zo belangrijk?

Geschreven door Jessica van der Velde op woensdag 8 april 2020
Jessica van der Velde

Het belangrijkste wat jij kan doen om de relatie met je klanten te verbeteren is het leveren van een kwalitatief goede service. Hieronder valt natuurlijk ook de supportdesk. Dit is eigenlijk het ‘visitekaartje’ van je bedrijf en het is ook een van de dingen die het langst blijft hangen in het geheugen van de klanten. De directe communicatie met de klant via een supportdesk is dus wel degelijk belangrijk. Wil je weten hoe je dit kan verbeteren? Lees dan vooral verder!

Interactie verbeteren

Verbeter de interactie met je klanten. Hierdoor kun je een goede relatie met je klanten opbouwen waar ze ook echt waarde aan hechten. De ervaring van je klanten wordt bepaald door de mate van de support die wordt geboden en de vaardigheden van je medewerkers. Je medewerkers kunnen al deze juiste vaardigheden hebben, maar ze moeten nog wel een goede relatie opbouwen met deze klanten voordat de interactie verbetert kan worden.

Gezamenlijke interesses

Zorg ervoor dat je medewerkers een ‘menselijke’ relatie opbouwen door iets op te zoeken wat ze gemeen hebben met de klant die ze helpen bijvoorbeeld hobby’s of andere interesses. De klant is dan minder geneigd om een confrontatie te starten en de medewerker zal meer worden gewaardeerd, omdat ze iets gemeen hebben.

Fouten toegeven

Door je fouten toe te geven aan de klant bouw je vertrouwen op. Je zal hierdoor ook zelf de situatie onder controle hebben. Je kan er dan voor zorgen dat  de klant gaat richten op de oplossing en zich niet gaan concentreren op de fout. Nadat deze fout is opgelost, is het ook van belang om nog een keer contact op te nemen. Zo controleer je of de fout helemaal opgelost of blijvend is en of de klant tevreden is met de service die je biedt. Hierbij kan je denken aan een e-mail of zelfs een feedback enquête. 

Wij werken met het Programma Hubspot. Dit programma is een uitgebreid systeem met vele verschillende voordelen. Je kan je e-mail hier ook in integreren. Wij communiceren daarom ook altijd via Hubspot naar onze klanten. Hier kunnen we onze klanten meer dan prima mee helpen.


Heb je nog vragen over dit onderwerp of is iets je niet helemaal duidelijk? Neem dan contact met ons op via hallo@vlinc.nl, 024 2034045 of via https://www.vlinc.nl/contact!

Onderwerpen: Google, SEO, Seizoensgebonden Marketing, Marketing